Thursday, November 3, 2011

New Ways to Browse Blogger : Dynamic Views / ブロガーページの新しいデザイン:ダイナミックビュー

Blogger has added a new feature "Dynamic Views" and I tried it on my blog. I get to choose how my page to look and interact with viewers from 7 different design choices. So far I like more visual based presentations like "Flipcard" and "Mosaic" since one of the focuses of my blog is to tell stories using visually attractive images.

As one user, it's impressive how easy it is to change the look and feel of the same website by a click of a button. Content finds its own way to situate itself regardless. Beautiful!














私の使用しているブログサイト、ブロガーが新しく、”ダイナミックビュー”という機能を追加したので、自分のブログで試してみました。
7種類のレイアウトデザインから、どういう見た目でどういう風に使ってもらいたいかのプレゼンテーションを選ぶことが出来ます。私のブログで心がけているひとつの事として、魅力的なビジュアルイメージを使用してストーリーを伝えるということなので、”フリップカード”や”モザイク”というデザインスタイルが合っているかなと思いました。
一個人ユーザーとして使ってみての感想ですが、同じコンテンツを、ただ一回のボタンクリックで違うレイアウトにどんどん変えていけるという事が、簡単で、楽しく感じました。 CSSのパワーは凄いそして美しい!




No comments:

Post a Comment